Svamp

Ganska härlig dag, slutade tjugo över ett, vilket är rätt bra i mina ögon. När jag kom hem blev jag mött av pappa som sa att vi skulle åka och plocka svamp. Jag sa emot, och sa emot, men ändå vann jag inte. Längtar lite tills jag blir äldre och kan säga nej och det gäller. Snacka kontroll!

Iallafall så åkte vi ut i skogen då och plockade. Efter typ två timmar hade vi ungefär en halv Gekås-kasse med trattkantareller, vilket faktiskt är ganska mycket, med tanke på att de inte är så överdrivet stora.

Pappas avsikt med dessa är att torka, förvara och använda i sås. Faktiskt ganska gott, vad jag minns.
Vi kollade även efter taggsvampar, några vita saker. Vi hittade ett par stycken, men pappa klassade dem som rätt dåliga, och jag tänker inte äta dålig svamp...
Usch, nu blev det för mycket svamp-snack, men här kommer en liten bild som jag är rätt nöjd med, men passa er för den svampen, annars får ni ont i magen ;))
(Klicka på bilden för större storlek, as usual!)


Resten av dagen blir det plugg plugg plugg. Har tyska-glosor till imorgon, samt fysik. Vi arbetar med kraft och tryck, ganska rörigt. Dumma Newton.
22.00 ska jag kolla Kniven mot strupen på trean, grymt kul program!

Men förhoppningsvis hörs vi av senare under kvällen, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0